Nieuws
Werk maken van werk vinden

Wensen ontdekken en ermee aan de slag (durven) gaan lukt veel beter in een goede samenwerking en met overeenstemming over wensen en het te bereiken doel. Over hoe dat proces vorm heeft gekregen vertellen een cliënt, een begeleider en een teamleider van Cosis hun ervaringen.
IRB implementatie binnen Cosis

Lenneke Docter, beleidsmedewerker van Cosis geeft een blik in hun keuken. Zij vertelt hoe Cosis handen en voeten geeft aan de uitvoering van HOZ en ART. Dit doen zij o.a. door toepassingsmogelijkheden te faciliteren waarbij de IRB individueel en structureel programmatisch ingezet wordt om participatiedoelen van cliënten te bereiken.
Unieke Expertgroep van start!

R92 investeert dit jaar in het vergroten van het aantal IRB experts met een ervaringsdeskundige achtergrond, die wellicht na het behalen van hun diploma doorstromen als IRB docenten. Door ED-ers de mogelijkheid te bieden om kosteloos deel te nemen aan de 20-daagse Expertopleiding hoopten wij een aantal enthousiaste mensen aan te trekken en dat is gelukt!
Even voorstellen...Jan Willem Stolk

Ik ben Jan Willem Stolk, al heel lang werkzaam bij Stichting R92 en daarnaast werk ik als mbo1 docent bij Yulius Onderwijs.
De verbindende factor tussen beide werkplekken is dat psychiatrie, rehabilitatie en onderwijs samenkomen.
Ik leef mijn leven, en doe mijn werk, vanuit het geloof in een betere wereld waarin iedereen mee mag doen en tot zijn of haar doel mag komen.
Eretitel voor Lies Korevaar!

Lies Korevaar, lector Rehabilitatie van de Hanzehogeschool Groningen, is op 21 juni door het Interstedelijk Studenten Overleg en ScienceGuide verkozen tot Lector van het Jaar 2019. Lies Korevaar doet al twintig jaar onderzoek binnen het domein rehabilitatie en maakt zich sterk voor het welzijn van studenten.
Zijn Lectoraat heeft onder meer Begeleid Leren ontwikkeld, een belangrijk hulpmiddel om studenten en leerlingen met psychische problemen te helpen bij het verkennen, kiezen, verkrijgen en behouden (IRB fasen) van een reguliere opleiding.